קריית החינוך 'בן גוריון' בנס ציונה ציינה את יום השואה בצל מלחמת חרבות ברזל

$(function(){setImageBanner('4ea26486-c841-488e-9a00-2c59b5e350da','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,49004,'Image','');})

קריית החינוך השש שנתית 'בן גוריון' בנס ציונה ציינה הבוקר (שני, 6 למאי) את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בטקס בו השתתפו תלמידי בית הספר, צוות המורים, ואורחים נכבדים, בניהם אשת ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר, הגב' חגית בוקסר.
הקרדיט לתמונות: באדיבות קריית החינוך בן גוריון

קריית החינוך 'בן גוריון' בנס ציונה ציינה את יום השואה בצל מלחמת חרבות ברזל

הטקס נפתח בקריאת היזכור, ובהדלקת נרות לזכרם של הנספים. אשת ראש העירייה, הגב' חגית בוקסר, הדליקה שישה נרות זיכרון לזכר בני משפחתה שנספו בשואה, ובמעמד זה אמרה: "אני מדליקה את ששת הנרות לזכר משפחתי, משפחת גרינר, ההורים של אמא שלי, שלא זכיתי להכיר. אמי שרדה לבד את השואה. היא לא ניצלה, ניצול הוא מי שהצילו אותו. אמא שלי שרדה".

לאורך הטקס, תלמידי בית הספר מנס ציונה הקריאו עדויות ניצולי שואה, ושירי אבל וזיכרון. הטקס הסתיים בשירת "התקווה".

חדשות נס ציונה 26.3 שוב ושוב ! הסיפור המופלא והקשר הנס ציוני של גיא אלמקייס - ראו בוידאו

מנהלת בית הספר, הגב' איריס דורון, התייחסה בנאומה לאסון ה-7 באוקטובר, ולציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בצל המלחמה: "תלמידים יקרים", אמרה דורון, "לא נכון להשוות את אסון השבעה באוקטובר לשואת יהודי אירופה. לא במימדי הזמן, לא במקום ולא במספר. כיום יש לעם היהודי מדינה וצבא חזק. רק המטרה של אויבינו הייתה זהה למטרתם של הנאצים הארורים - להכחיד אותנו כעם. השנאה והרצון להשמיד יהודים בשל יהדותם בלבד מהדהדים  את קולות העבר הנורא." 

עוד באתר כמה שורדי שואה חיים בישראל 2024?. נתוני הביטוח הלאומי מספרים תמונה עגומה על מצבם

"סיפורי החיים של הניצולים שבתוכנו מתעצמים מחדש בימים אלה. עלינו לזכור ולא לשכוח את התקופה הנוראה ההיא, כדי לקיים את צוואתם לבניית חברה טובה יותר, מוסרית וצודקת.
וכעת שהמלחמה ממשיכה, אני נושאת תפילה לשלום חיילנו הלוחמים, לשובם המהיר של החטופים לחיק משפחותיהם. ומקווה שהצדק, היציבות והשלווה יחזרו להיות מנת חלקנו. אמן!
יהי זכר הנספים ברוך!". אמרה דורון.

לאורך השבוע האחרון התקיימו בבית הספר בן גוריון בנס ציונה פעילויות מיוחדות לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שצוין השנה בסימן "קהילות שהיו ואינן". בין הפעילויות, התקיימה הרצאה שניתנה על ידי גולן ארביב, מורה במגמת התקשורת של בית הספר בן גוריון , על ההיסטוריה של מחנה המעבר ההולנדי וסטרבורק, דרך חשיפת התלמידים לשטרות ומטבעות בהם נעשה שימוש במחנה.

כמו כן, דרך תערוכה ומיצג בהפקתה של ספרנית בית הספר, עדי גוטמן, שהציגה אוסף אישי של סמלים יהודיים, נחשפו התלמידים למורשת הגדולה של הקהילות היהודיות, ולחורבן והאובדן שחווה העם היהודי בתקופת השואה.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה בן גוריון נס ציונה

תערוכה ומיצג קהילות שהיו ואינן מוצגים קריית החינוך השש שנתית 'בן גוריון' בנס ציונה

 הרצאה מחנה המעבר וסטרבורק קריית החינוך השש שנתית 'בן גוריון' בנס ציונה

לספר לדור הצעיר ולא לשכוח  יום השואה בן גוריון נס ציונה

תערוכה ומיצג קהילות שהיו ואינן נחשפות בבן גוריון נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה