שישה נרות לזכר 6 מיליון. עצרת הזיכרון לשואה והגבורה בנס ציונה. צפו בתמונות מהטקס.

$(function(){setImageBanner('0e41493e-348a-4193-b7f3-8f7776c843b6','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

שורדי שואה, משפחות, בני ובנות נוער ותושבים רבים בעצרת הזיכרון לשואה והגבורה שהתקיימה בהיכל התרבות בנס ציונה, אתמול- ערב יום השואה. אלו מדליקי נרות הזיכרון לזכר הנספים. משואה לתקומה

אירועי הזיכרון לשואה ולגבורה 2024 בנס ציונה מול אולם מלא שורדי שואה, בני הדור השני והשלישי, משפחות, בני נוער ותושבים הוקראו קטעי עדות של נספים ושורדים, קטעי וידאו וריקוד, לצד קטעי שירה בביצוע חבורת הזמר נס קולית, שסיימו עם שירה של עופרה חזה "חי".

השנה בימים של מלחמה וכאשר האנטישמיות בעולם מרימה ראש, הופך זיכרון השואה והמשפט "לעולם לא עוד" למשמעותי מאי פעם. הטקס המכובד והמרגש בהפקת החברה לתרבות ופנאי ובבימויו של ליאור וידושינסקי.

עצרת הזיכרון המרכזית בנס ציונה"נצח ישראל" התקיימה אתמול בהיכל התרבות. מול אולם מלא שורדי שואה, בני הדור השני והשלישי, משפחות, בני נוער ותושבים הוקראו קטעי עדות של נספים ושורדים, קטעי וידאו וריקוד, לצד קטעי שירה בביצוע חבורת הזמר נס קולית, שסיימו עם שירה של עופרה חזה "חי".

תלמידי הקונסרבטוריון העירוני של נס ציונה ביצעו קטעי נגינה. הטקס נפתח בקריאת יזכור ואל מלא רחמים ולאחר מכן נשאו רב העיר אברהם צוריאל שליט"א וראש העיר שמואל בוקסר דברים.

רב העיר, אברהם צוריאל שליט"א ציטט את דברי רבי עקיבא "ואהבת לרעך כמוך" והדגיש את תפקידנו לזכור את המתים, לכבודם ולכבודנו ולפעול בכדי להגביר את אהבת ישראל, את האהבה בינינו וכדי לכבד כל אדם- למען אחדות עם ישראל.

ראש העיר שמואל בוקסר אמר: "אנו עומדים כאן כאש התמיד. להבה הדולקת לזכר אלו שאפרם נערם בין גבעות אושוויץ ושדות טרבלינקה, נשטף בנהרות פולין וקבריהם פזורים על פני אירופה לאורכה ולרוחבה" כדי לצעוק- האש לעולם לא תכבה. הדיווחים היום על עליית האנטישמיות והשנאה כלפיי מדינת ישראל והיהודים ככלל, נשמעים מוכרים מידי. העם היהודי למד על בשרו לאן שנאה ורוע עלולים להוביל. אנחנו כאן, במדינת ישראל כדי להזכיר לעצמנו ולעולם כולו, שלעולם לא נהיה קורבנות של שנאה ולעולם לא נכנע לעומדים עלינו לכלותינו."

הדלקת נרות הזיכרון 

במהלך הטקס הודלקו שישה נרות זיכרון, לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה. מדליקי הנרות:


נר ראשון הודלק על ידי שורד השואה תושב העיר משה למפרט, אשר שיתף בסיפור הישרדותו הבלתי יאומן, כיצד כילד בן ארבע שהופרד מאימו, הצליח ושרד את תלאות הימים ההם יחד עם אחותו. ולזכר מיליון וחצי ילדים שנספו בשואה.

נר שני הדליק תושב העיר רועי אוהב ציון, המוביל פרויקטים חברתיים לחיבור בין חלקי העם, לזכר מיליוני יהודים שדבקו בניצחון הרוח, בקיום מצוות, בנחישות, בגבורה, באהבה ואמונה.

נר שלישי הדליקה נועה חן, תושבת העיר בת 23, קצינת מכונה בספינת טילים של חיל הים, תפקיד שהיה סגור בפני נשים. לזכר נשים גיבורות שפעלו במחתרת, בפרטיזנים, מורות ומטפלות, רופאות ואחיות ובתפקידים אקטיביים שונים שהצילו רבים.

נר רביעי הדליק אורן זלצר, מיחידת הקישור לרשות של פיקוד העורף, דור שלישי לשורד השואה צבי וברמן שהיה היחיד מהמשפחה ששרד את זוועות השואה במחנות המוות באושוויץ ולזכרם של הלוחמים וכל המתנגדים בכל דרך אפשרית בגטאות, במחנות הריכוז ובמחנות העבודה וההשמדה.

נר חמישי הדליקה ד"ר לאה ברץ, דור שני לניצולי שואה, לכבודה של גדלות הרוח של השורדים, שגם בשעות הקשות והאפלות זכרו כי מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך.

נר שישי הדליקה רעות ישראל, בת 21, רכזת בוגרת בתנועת הנוער כנפיים של קרמבו בשם בני ובנות הנוער, שעם פרוץ המלחמה התנדבו באריזות מזון ובגדים לחיילים ולמפונים, במלונות המפונים ומול הקהילה ולזכר שורדי השואה שכבר לא איתנו. אלו שקמו מעפר להקים מדינה, לבנות ארץ ומשפחות ולהיות עם חופשי בארצו.

בתום הטקס עמד הקהל הרב יחד לשירת התקווה.

שישה נרות כנגד 6 מיליון. עצרת הזיכרון לשואה והגבורה בנס ציונה. צפו בתמונות מהטקס.

תמונות מטקס יום הזיכרון לשואה לגבורה בנס ציונה 

נזכור ולא נשכח טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בנס ציונה

מאות משתתפים בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בנס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה