משואה לתקומה ולשבת השחורה: סיפורה של יהודית שוש שעברה טראומה נוספת ב-7 לאוקטובר.

$(function(){setImageBanner('f73539e5-a278-42a5-a9f7-a0266f53e27a','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

צפו בווידאו על הסיפור הבלתי ייאמן על יהודית שוש בת 96, שורדת השואה שאבדה את נכדה ב 7 לאוקטובר בקיבוץ בארי. הנכד נוי שוש ז"ל, בנם של מירי וגבי שוש, תושבי נס ציונה, נפל בשבת בקרב מול המחבלים בקיבוץ בארי, לאחר מאבק, בו הגן על והציל את בני משפחתו, אשתו ושלושת ילדיו.

שורדת השואה יהודית שוש עם הנכד נוי שוש ז"ל צילום מסך N12

משואה לתקומה לשבת השחורה. סיפורה של יהודית שוש, ניצולת השואה שאבדה את נכדה, נוי שוש ז"ל , יליד נס ציונה שנהרג בשבת השחורה

בימים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל עוד בטרם עכלנו את הפורענות שבאה עלינו, התבשרנו כי נוי שוש, יליד נס ציונה ובנם בנם של מירי וגבי שוש, תושבי נס ציונה נפל בשבת בקרב מול המחבלים בקיבוץ בארי, לאחר מאבק, בו הגן על והציל את בני משפחתו, אשתו ושלושת ילדיו, חמוש באקדח בלבד.

מאחורי הסיפור הנורא הזה נחשף כעת הסיפור המשפחתי. יהודית שוש, סבתו של נוי היא ניצולת שואה ששרדה את התופת, ניצלה מציפורני הנאצים והקימה בישראל משפחה ובית לתפארת. 

פרטי

מהשואה עד ה-7.10: סיפורה המצמרר של יהודית שוש

יהודית שוש בת ה-96, תושבת נס ציונה, היא ניצולת שואה שאיבדה ב-7.10 את הנכד שלה, נוי, תושב בארי. היא לא האמינה שאחרי כל מה שעברה ובגילה, היא תעמוד מול קברה של נכדה, אך זה אכן קרה. לאחרונה, היא התראיינה לכתבה בערוץ 12, וסיפרה את סיפורה הייחודי

המון ישראלים עדיין חיים את ה-7.10, ומרגישים אותו כל יום, במיוחד משפחות הקורבנות. עם ציון יום השואה, יש הרבה אנשים שמותחים קווים מקבילים בין התקופה הנוראית ההיא לבין היום הארור ההוא לפני כשבעה חודשים. אחת מאותם אנשים שנפגעו גם מהשואה וגם מה-7.10 היא יהודית שוש בת ה-96, תושבת נס ציונה.

יהודית בת ה-96, היא שורדת שואה שנאלצה לקבור את הנכד שלה, רב סרן נוי שוש בן ה-36 מקיבוץ בארי, שנרצח בשבת המדממת בביתו. נוי היה נשוי למחול, בת בארי, ואב לשלושה ילדים קטנים – הגדולה בת שש ועוד שני בנים, שהקטן בהם בן שנתיים. בימים אלה מחול נמצאת בהיריון מתקדם עם בתם הרביעית, ושוהה עם משפחתה בים המלח לאחר שפונו מביתם.

יהודית לא הייתה בהלוויה של נוי, אלא רק ב-30. היא אמרה לעצמה באותו יום שזה לא נתפס שהיא עומדת מול הקבר של הנכד שלה, אחרי כל מה שעברה.

יהודית הייתה בסה"כ בשנות העשרה לחייה בזמן השואה. פעמיים היא צעדה בצעדת המוות, מורעבת ובקור מצמית. "שלג מעורר בי זיכרונות קשים, לכן לא הגעתי מעולם לחרמון. כשהלכנו בשלג, בקור של מינוס 10 מעלות, רעבים ומותשים, מי שלא הצליח ללכת ירו בו למוות. השלג שעליו דרכתי לא היה לבן, הוא היה מעורבב בדם", אמרה בעבר.

על אף גילה המרשים, יהודית היא אישה צלולה להפליא, דעתנית וערנית. היא לא מוותרת על העיתון היומי ומאזינה באדיקות למהדורות החדשות וגם למוזיקה עם שירים נוסטלגיים. בשנה שעברה היא נבחרה להדליק משואה בטקס השנתי של "משואה" – המכון הבינלאומי לחקר לימודי השואה. היא התרגשה מאוד מהמעמד. היא מתגוררת בדירה קטנה בנס ציונה, העיר שבה עבדה שנים רבות כסייעת לגננת.

יהודית מצאה המון קווים מקבילים בין השואה לבין ה-7.10, וכאמור, יודעת אובדן מה הוא, אחרי שאיבדה קרובי משפחה רבים בשואה, לפני שעלתה ארצה. משפחת שוש היא משפחה מוכרת מאוד בנס ציונה, במיוחד אחרי לכתו של נוי. לכן, יהודית גם התראיינה לאחרונה למיכל פעילן מחדשות 12, עם משפחתה, על הקשר המצמרר שבין השואה ל-7 באוקטובר. הכתבה שודרה השבוע והייתה מרגשת מאוד.

כלתה של יהודית, ואמו של נוי, מירי שוש, אמרה: "ראיינו אותנו על נוי ומשפחתו. הכל עבר בהצלחה רבה והיה יום מתיש ומרגש. זה מאוד קשה וזה החזיר את יהודית ואותנו אחורה. כל מי שהיה שם עבר גם הוא שואה בעצמו".

פרטי

כאמור, הכתבה שודרה בערוץ 12 והציגה את משפחת נוי המופלאה והאמיצה. מומלץ לצפות בה שוב באתר מאקו.

על השבר ועל האירוע שאיש לא צפה שיקרה, בווידאו שלפניכם. סיפורה של שורדת השואה יהודית שוש, משואה לתקומה ולשבת השחורה. צפו בווידאו 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה